top of page

Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk bezoek of gebruik van het platform door een internetgebruiker (hierna "de gebruiker" genoemd). Gustie is de webshop van ESpoir VZW, en daarom wordt in deze voorwaarden ook verwezen naar ESpoir VZW.
Door het platform te bezoeken of te gebruiken, erkent de gebruiker dat hij/zij deze voorwaarden heeft gelezen en uitdrukkelijk de daarin vermelde rechten en plichten aanvaardt.
ESpoir VZW behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. ESpoir VZW verbindt zich er echter toe om ten aanzien van een gebruiker de bepalingen toe te passen die van kracht waren op het moment dat de gebruiker het platform gebruikte.

1. Identiteit van de onderneming
Naam: ESpoir VZW
Maatschappelijke zetel: Neder Mosscher 43, 8500 Kortrijk
E-mail: espoir@hulpbijeetstoornissen.be
Ondernemingsnummer: BE0799.673.443

2. Platform
2.1 Toegankelijkheid en navigatie
ESpoir VZW neemt alle redelijke en noodzakelijke maatregelen om de goede werking, veiligheid en toegankelijkheid van het platform te waarborgen. ESpoir VZW kan echter geen absolute werkingsgarantie bieden en de handelingen moeten daarom beschouwd worden als een inspanningsverbintenis.
Elk gebruik van het platform is voor risico van de gebruiker. ESpoir VZW is niet aansprakelijk voor schade die kan voortvloeien uit eventuele storingen, onderbrekingen, defecten of schadelijke elementen op het platform.
ESpoir VZW behoudt zich het recht voor om de toegang tot het platform te beperken of de werking ervan op elk moment te onderbreken zonder voorafgaande kennisgeving.

2.2 Inhoud
ESpoir VZW is grotendeels verantwoordelijk voor de inhoud van het platform en besteedt zorg aan de verstrekte informatie. We nemen alle mogelijke maatregelen om het platform zo volledig, accuraat en actueel mogelijk te houden.
Indien bepaalde inhoud van het platform in strijd is met de wet of de rechten van derden, verzoeken we gebruikers om dit zo snel mogelijk via e-mail (zie contactgegevens) te melden, zodat passende maatregelen kunnen worden genomen.

3. Eigendom
De structuur, inhoud, teksten, grafieken, beelden, foto's, video's, databanken, enz., die deel uitmaken van of toegankelijk zijn via het platform, zijn eigendom van ESpoir VZW of ESpoir VZW heeft de nodige rechten verkregen, en worden beschermd door toepasselijke wetten inzake intellectuele eigendom.
Elke weergave, reproductie, aanpassing of gedeeltelijke of volledige exploitatie van de inhoud, merken of diensten aangeboden op het platform, op welke manier dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ESpoir VZW, is verboden, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven op het platform.
De gebruiker mag de beschermde elementen niet zonder schriftelijke toestemming wijzigen, reproduceren, vertalen, distribueren, verkopen of openbaar maken.
Het is de gebruiker verboden gegevens in te voeren die de inhoud of het uiterlijk van het platform zouden kunnen wijzigen.

4. Toepasselijk recht
Deze algemene voorwaarden worden beheerst door het Belgisch recht.

5. Algemene verkoopvoorwaarden
Deze algemene verkoopvoorwaarden bepalen de wederzijdse rechten en verplichtingen in het geval van aankoop van producten of diensten op het platform door een gebruiker (hierna "klant" genoemd).
De algemene verkoopvoorwaarden vertegenwoordigen alle verplichtingen van de partijen. De klant wordt geacht deze voorwaarden zonder voorbehoud te aanvaarden, bij gebreke waarvan de bestelling niet gevalideerd zal worden.
Uitzonderingen op de bepalingen van de algemene verkoopvoorwaarden kunnen alleen worden gemaakt indien deze schriftelijk zijn overeengekomen. Afwijkingen kunnen betrekking hebben op het wijzigen, schrappen of toevoegen van bepalingen, maar laten de toepassing van de overige voorwaarden onverlet.
ESpoir VZW behoudt zich het recht voor de algemene verkoopvoorwaarden te wijzigen. Wijzigingen zullen van kracht zijn zodra ze online worden gezet voor elke aankoop die daarna plaatsvindt. De datum van de laatste aanpassing staat steeds onderaan de voorwaarden.

6. Online winkel
De verkoper stelt via het platform een webshop ter beschikking waarop producten en diensten worden aangeboden. De weergave van de producten of diensten heeft geen contractuele waarde.
De producten of diensten worden met de grootst mogelijke nauwkeurigheid beschreven en gepresenteerd. De verkoper kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten of nalatigheden in de presentatie.
Producten en diensten worden aangeboden binnen de grenzen van hun beschikbaarheid. Prijzen en belastingen worden vermeld in de webshop.

7. Prijzen
De verkoper behoudt zich het recht voor zijn prijzen op elk moment te wijzigen door deze online te publiceren. Alleen de op het moment van de bestelling aangegeven prijzen en belastingen zijn van toepassing, onder voorbehoud van beschikbaarheid.
De prijzen zijn vermeld in euro en exclusief eventuele leveringskosten, die apart worden aangegeven en gefactureerd voordat de klant de bestelling valideert.
Het totale bedrag, inclusief belastingen en leveringskosten, wordt getoond voordat de bestelling definitief wordt bevestigd.

8. Online bestellen
De klant kan online een bestelling plaatsen via een elektronisch formulier en accepteert daarbij de prijs en beschrijving van de producten of diensten.
De klant moet een geldig e-mailadres, factuurgegevens en, indien van toepassing, een correct leveringsadres opgeven. Communicatie vindt plaats via het opgegeven e-mailadres.
De klant moet tevens de leveringsmethode kiezen en de betalingsmethode valideren. De verkoper behoudt zich het recht voor om de bestelling te blokkeren in geval van niet-betaling of foutieve gegevens.

9. Bevestiging en betaling van de bestelling
9.1 Betaling
De klant voltooit de betaling bij de definitieve validatie van de bestelling via de gekozen betaalmethode. Deze validatie geldt als handtekening en bevestigt de bestelling.
In geval van betalingsweigering door geaccrediteerde instellingen of bij niet-betaling, behoudt de verkoper zich het recht voor de bestelling op te schorten of te annuleren.
De verkoper behoudt zich het recht voor een bestelling te weigeren van een klant die een eerdere bestelling niet of slechts gedeeltelijk heeft betaald.

9b. Bevestiging
Na de validatie van de aankoop en betaling ontvangt de klant een bevestigingsmail.

10. Bewijsvoering
Bestellingen, betalingen en communicatie kunnen worden bewezen door geautomatiseerde systemen die door de verkoper worden bewaard onder redelijke veiligheidsomstandigheden. Bestellingen en facturen worden gearchiveerd op een betrouwbare, duurzame drager die als bewijsmiddel wordt beschouwd.

11. Levering
De producten worden geleverd op het adres dat door de klant is aangegeven op het online bestelformulier. Eventuele extra kosten als gevolg van onvolledige of onjuiste informatie van de klant zullen aan de klant worden doorberekend. De levering vindt plaats volgens de door de klant gekozen methode, binnen de volgende termijnen:

  • Onze gemiddelde levertijd is 5 tot 7 werkdagen voor alle producten. Bij het berekenen van de geschatte uitvoeringstijd houden we rekening met het huidige ordervolume en onze capaciteit. De geschatte levertijd is slechts een indicatie en geen garantie. Het kan voorkomen dat u uw bestelling na de aangegeven datum ontvangt, bijvoorbeeld door:

    • Problemen met print- of borduurbestanden.

    • Producten die niet op voorraad zijn.

    • Verzendvertragingen, zoals mislukte bezorgpogingen of serviceonderbrekingen.

De leveringstermijnen zijn indicatief. Bij laattijdige levering kan geen schadevergoeding worden geëist van de verkoper of de vervoerder.

11.1 Controle van de bestelling
Bij ontvangst van de producten dient de klant of ontvanger de staat van het geleverde product en de conformiteit van de levering te controleren.

11.2 Fout in de levering
Bij een leveringsfout of niet-conformiteit van de producten met de informatie op de bestelbon, dient de klant de verkoper hiervan binnen vier werkdagen na de leveringsdatum op de hoogte te brengen.
Elke klacht die niet binnen deze termijn wordt ingediend, kan niet in overweging worden genomen en ontslaat de verkoper van elke aansprakelijkheid jegens de klant.

11.3 Retourzendingen en omruilen
Het om te ruilen of terug te betalen product moet in zijn geheel en in de originele verpakking aan de verkoper worden teruggestuurd, volgens de volgende voorwaarden:

  • Claims voor verkeerd bedrukte, beschadigde of defecte items moeten binnen 14 dagen na ontvangst worden ingediend.

  • Claims voor pakketten die tijdens het transport verloren zijn gegaan, moeten uiterlijk 4 weken na de geschatte leverdatum worden ingediend.

Elke klacht of retourzending die niet in overeenstemming is met bovenstaande regels en binnen de gestelde termijnen wordt ingediend, kan niet in overweging worden genomen en ontslaat de verkoper van elke aansprakelijkheid jegens de klant.
Elk te ruilen of terug te betalen product moet in zijn geheel en in de originele verpakking aan de verkoper worden geretourneerd.
Voor meer informatie, zie ons verzend- en retourbeleid.

12. Gegevensbescherming
De verkoper zal in zijn computersysteem en onder redelijke veiligheidsvoorwaarden het bewijs van de transactie, met inbegrip van de aankooporder en de factuur, bewaren.
De verkoper garandeert de bescherming van de persoonlijke gegevens van zijn klanten in overeenstemming met het privacybeleid dat beschikbaar is op het platform.

Versie: 29/09/2024

bottom of page